Branding projecten
Branding projecten
Portfolio van Jits; jouw merkmaker
Radio Filharmonisch Orkest
Om mijzelf te blijven ontwikkelen heb ik een fictieve branding ontworpen voor Het Radio Filharmonisch Orkest. Wat ik belangrijk vond met de rebranding is dat ik wilde dat het vernieuwde logo power uitstraalde. In het logo zitten een aantal leuke verwijzingen verwerkt naar de muziek, zo bestaat de streep door de F uit 5 strepen, de notenbalk.

Rachel Vermunt
Rachel Vermunt had al een branding maar was bezig met het veranderen van haar bedrijf van To tone training naar haar eigen naam. Ik vond het dan ook erg leuk om een deel van deze transitie te mogen verwezenlijken in een logo, huisstijl en nieuwe website.
Rachel wist al vanaf het begin af aan dat ze een colibri in haar logo wilde, de kleuren en lettertype hebben we verder samen in overleg samengesteld om zo tot een mooie branding te komen dat niet alleen bij haar maar ook bij haar bedrijf past.
Voor de website zijn er veel foto’s van haarzelf geplaatst, reden hiervoor is dat haar klanten dan goed weten wie zij is en wat ze kunnen verwachten.
Zo wilde ze dat de website rust uitstraalde, wilde ze werken met aardetinten en vond ze het belangrijk om kracht uit te stralen.

PuurWijs
Voor PuurWijs heb ik de volledige branding mogen doen. Voor deze klant was het belangrijk dat het logo de volledige lading dekte en aangezien haar doelgroep vrij breed is heb ik ervoor gekozen om de bedrijfsnaam voluit te schrijven met een bijzondere typografie.
Verder is het belangrijk dat de branding rust uitstraalt, dit is namelijk een van de belangrijke kernwaarden van de klant. Dit hebben wij vervolgens ook doorgetrokken naar de website zodat er herkenning is.
House of Flow and Grow
Voor House of Flow and Grow heb ik een logo en visitekaartjes mogen ontwerpen. Het was belangrijk om de kleur kaki in het logo te verwerken omdat dit een van haar lievelingskleuren is. Daarnaast wilde ze zachte en dunne lijnen om zo een uitstraling te krijgen wat bij haar en haar onderneming past.

Jennie van den Broek
Voor Jennie heb ik het logo mogen ontwerpen. Ze had al een duidelijk beeld wat ze wilde, ze wilde namelijk een vlinder in haar logo verwerkt hebben. Voor de kleuren had ik de vrije hand en dus volgde ik “mijn proces” om tot de juiste kleuren en lettertype te komen.
Een aantal kernwoorden die belangrijk waren, zo was het belangrijk dat het logo deskundigheid, vertrouwen en empathisch uitstraalde. Daar heb ik dan ook op ingespeeld met de paarse en zacht oranje kleur.
Verder heb ik de eerste letters van haar voor-en achternaam verwerkt in een vlinder zodat het een herkenbaar logo is.

Kinderpraktijk Voor Jou
Voor Kinderpraktijk Voor Jou heb ik de volledige branding mogen doen. Omdat haar doelgroep vrij breed is heb ik in overleg met de klant ervoor gekozen om de naam met een bijzondere typografie te schrijven met daarbij verwerkt in een ronde vorm omdat verbinding centraal staat bij deze klant.